Hur man får någon annan att göra sitt jobb kanske?

bostadspolitik / Hyresgästföreningen, bostäder, hyresrätt / Permalink / 0
Jag kan bespara Hyresgästföreningens medlemmar en massa funderingar genom att skicka svaret ni alla medlemmar får när ni har problem och ringer till medlemsservice.
Med denna lösning så kommer fastighetsägaren att få reda på exakt vem eller vilka hyresgäster som har problem med fastighetsägaren och hans agerande. Det finns hyresgäster som flyttat från detta område med anledning av saker som tidigare inträffat.
Men det räknas inte som brister i den egna bostaden 🙂
Men Hyresgästföreningsloggan gör susen. Det finns 14 lägenheter i området och där gäller hyresvärdens regler så man vill inte vara besvärlig även om man har rätt.
----------------------------------------------
Hej!
Du har hört av dig till oss angående en brist i ditt boende som inte blivit åtgärdad trots att du gjort en felanmälan till din hyresvärd. Vi rekommenderar därför att du använder dig av vår så kallade bristblankett. Bristblanketten använder vi som ett första steg i sådana här fall. Blanketten skickar du till hyresvärden. Eftersom Hyresgästföreningens logotyp och ett ärendenummer står på blanketten ser värden att vi är inblandade. Vår erfarenhet är att blanketten är ett effektivt sätt att få hyresvärden att agera. Följ de 3 stegen nedan:


1. Fyll i blanketten
Fyll i hyresvärdens kontaktuppgifter. Skriv in de brister som du vill anmäla och dina kontaktuppgifter. Kom ihåg datum. För att kunna fylla i blanketten på datorn måste du ha Adobe Reader installerat. Klicka på länken för att hämta programmet http://get.adobe.com/se/reader/

2. Skicka blanketten till din hyresvärd
Spara blanketten med dina anteckningar på datorn och bifoga den i e-post som du skickar till hyresvärden. Du kan även skriva ut blanketten och posta den.


3. Om hyresvärden inte tar sitt ansvar
Om din hyresvärd inte har hört av sig inom 14 dagar, eller inte vill göra något åt bristerna, skickar du tillbaka den ifyllda blanketten till oss:
Till top